Egzaminem z języka polskiego i matematyki rozpoczęły się w ubiegłym tygodniu matury. Wyniki zdecydują o tym, zy maturzyści dostaną się na wymarzone studia. Zapytaliśmy szczycieńskich abiturientów o pierwsze wrażenia. Większość naszych rozmówców ocenia, że egzaminy na poziomie podstawowym nie były trudne, choć pewne kłopoty sprawiła im matematyka.

Maturalny start
Tuż po egzaminie z matematyki uczniom Zespołu Szkół nr 3 humory dopisywały. Od lewej: Mateusz Bielski, Mikołaj Myślak i Amadeusz Pogorzelski

BYŁO ŁATWO, ALE ...

Początek maja to dla maturzystów bardzo ważny czas. W minionym tygodniu rozpoczęli zdawanie egzaminu dojrzałości. Na pierwszy ogień poszły język polski i matematyka. Jak co roku trwały spekulacje na temat maturalnych tematów. Wielu spodziewało się, że na języku polskim pojawi się problematyka dotycząca patriotyzmu. Tymczasem autorzy arkuszy egzaminacyjnych zaskoczyli zupełnie innym doborem zagadnień. Maturzyści mieli do wyboru dwa tematy rozprawek: „Praca – pasja czy obowiązek” na podstawie fragmentu „Ziemi, planety ludzi” Antoine’a de Saint Exupery’ego oraz analizę wiersza „Słyszę czas” Kazimierza Wierzyńskiego. Młodzież musiała też rozwiązać polecenia dotyczące przytoczonych w arkuszu tekstów, w tym „Wesela” Stanisława Wyspiańskiego oraz artykułu z „National Geographic” o wymierających językach. Szczycieńscy maturzyści najczęściej wybierali temat o pracy. Tylko jedna z naszych rozmówczyń podjęła się analizy wiersza. – Był on dla mnie dosyć trudny i nie wiem, czy sformułowałam dobrą tezę – dzieli się swoimi rozterkami Monika Przybyłowska z Zespołu Szkół nr 3. W zgodnej opinii maturzystów, egzamin z języka polskiego był łatwy. Do tych optymistycznych ocen z dystansem podchodzi dyrektor ZS nr 3 Mariola Jaworska. W poprzednich latach zdarzało się bowiem tak, że młodzież była zadowolona z tematów, ale wyniki egzaminów wypadały poniżej oczekiwań. – Tendencja jest taka, że nasi maturzyści nastawiają się na te przedmioty, które będą brane pod uwagę przy dostawaniu się na studia, a polski chcą po prostu zdać – zauważa dyrektor.

ACH, TA MATEMATYKA

Maturzystki z ZS nr 3 Julia Wołek (z lewej) i Monika Przybyłowska oceniają, że tegoroczne egzaminy „były do przejścia”

Większe rozbieżności ocen jeśli chodzi o stopień trudności dotyczyły egzaminu na poziomie podstawowym z matematyki.

 

 

Aby zapoznać się z pełną treścią artykułu zachęcamy
do wykupienia e-prenumeraty.